img

איך מנהלים קריירה?

הטיפול בקריירות בתוך ארגון הפך בעידן המודרני לאחד הנושאים הבוערים בניהול חברות

נכתב ע"י אפרת אגמון*

איך משמרים את ההון האנושי הקריטי לאירגון ובמקביל נותנים מענה לצרכים של דור ה-Y, שמספרם בשוק העבודה הולך ועולה? מה הם תפקידיה של מחלקת משאבי האנוש להצלחת התהליך הדינמי? ואיך שומרים את העובד אקטיבי במהלכו?

בניהול נכון של קריירות קיים אינטרס כפול: הארגון מחד, צריך לייצר שידרת ניהול רציפה ולשמר את כוח האדם האיכותי והמנוסה שעומד לרשותו. מאידך, הפרט, שואף להתקדם ולטפס בהיררכיה הארגונית. חיבור שני האינטרסים פועל לטובת שני הצדדים, אך בפועל – ללא דרך, שיטה והתנהלות מקצועית, השגתם אינה פשוטה כלל ועיקר.

באופן טבעי, הפרט רגיש מאוד לצרכי התפתחות הקריירה שלו. ידוע כי פרט החש סיפוק ומימוש עצמי בעבודתו, מגלה גם מוטיבציה גבוהה. סיכוייו טובים להניב תוצרים גבוהים. הוא גם מנהיג טוב יותר את אנשיו. ניהול נכון של קריירות יוצר סביבת עובדים מחויבים ורתומים למשימות ולאתגרים של הארגון. זו אינה הגזמה לומר כי מדובר למעשה על מנוע צמיחה פנימי ובר-קיימא לארגון, וכן אלמנט המסייע לו ביצירת תדמית חיובית של גוף המפתח, בונה ודואג לעובדיו.

בפוסט הקרוב בחרתי להציג מודל מקצועי מאורגן המתבסס על הניסיון המקצועי הרב שהצטבר במכון אדם-מילא בנושא הטיפול בקריירות בתוך הארגון. אשמח ואודה לתגובות, שאלות והערות.

אפרת אגמון היא פסיכולוגית תעסוקתית מומחית ויועצת אישית וארגונית באדם מילא