6 דברים שלמדנו משיחה בצל משבר הקורונה עם מנכל אדם מילא – נמרוד בצר 

אנחנו עובדים און ליין. עובדים מרחוק, ורבים מהלקוחות שלנו שפעלו באפיקים המסורתיים עוברים דיגיטציה מהירה.

לשמחתנו אדם מילא פיתחה כבר מזמן את יכולות העבודה הדיגיטליות שלה, המאפשרות לנו להמשיך פעילות מלאה גם ללא אינטראקציות פיזיות. 

95% מהפעילות שלנו כרגע היא מרחוק, באפיק הדיגיטלי, כולל ראיונות מרחוק, סימולציות וכמובן גם מבדקים ומבחנים מקצועיים שונים.

אנו תומכים בכל לקוחותינו עם כלים מתקדמים וטכנולוגיות מובילות, ובגלל המצב, רבים מלקוחותינו מבצעים את ההתאמות הנדרשות – מעדכנים נהלי עבודה ומאמצים שיטות דיגיטליות לעבודה מרחוק. אני רואה לקוחות שפעלו באפיקים המסורתיים עוברים דיגיטציה מהירה.

חדשנות היא צו השעה. שימו לב, משברים מייצרים הזדמנות לחדשנות עסקית.

ההיסטוריה מלמדת אותנו שדווקא בזמנים מאתגרים, הקושי מהווה מנוע של חדשנות ופתרונות יצירתיים – וכך גם כעת. אדם מילא חושפת לראשונה מבדק דיגיטלי ראשון מסוגו, בשם מדד-C (נכון – C כמו Corona), אשר הינו למעשה שאלון ייעודי המסייע באיתור תסמיני קורונה והתגוננות מפני הידבקות בנגיף.

כן. יש ארגונים לא מעטים שבתקופה זו ממשיכים לגייס, ואף ״לדוג״ טאלנטים. זה בסדר. זה אפילו חשוב מאוד.

לא כל המשק נעצר. בתקשורת אנחנו שומעים את החדשות הרעות – והן אכן חדשות מעציבות, על מעסיקים שנאלצו לפטר עובדים רבים נוכח המצב. אבל התקשורת אולי לא יודעת את מה שאני יכול לספר מידע אישי:  ישנם לא מעט ארגונים ישראליים שממשיכים לעבוד, ומגייסים עובדים, מכשירים מנהלים, מתקדמים.

ואני לא מתכוון רק לארגונים שמשבר הקורונה הוביל לעליה בביקוש לשירותים שלהם, כמו רשתות המזון, חברות האינטרנט והסלולר – אלא לארגונים מכל ענפי המשק: הייטק, מפעלי תעשייה, פיננסים, ועוד. 

אדם מילא עובדת גם מול לקוחות גדולים בחו”ל – באירופה ובאמריקה הלטינית, וגם שם החברות עובדות, אפילו אם מדובר בהיקפי עבודה קטנים מהרגיל.
חלק מהחברות חושבות קדימה ומנצלות דווקא את חלון הזמן הנוכחי כדי לגייס טאלנטים, בעודן נערכות כבר לימים שאחרי חלוף המשבר. 

אם עדיין לא עשיתם זאת עד משבר הקורונה. תשקיעו בתהליכים של טרנספורמציה דיגיטלית.

היכולת שלנו כיום לספק מענה לצרכים של הלקוחות שלנו, ולנהל שגרת עבודה בחרום נובעת מכך שהשקענו לאורך השנים בפיתוח פתרונות מתקדמים מבוססי טכנולוגיה. בעידן של היום 2020 כל ארגון צריך לתת את הדעת על הליכים של טרנספורמציה דיגיטלית. 

אנחנו כמנהלים חייבים להפגין מנהיגות. אסור לעצור את גלגלי המשק.

מנהלי המגזר העסקי בישראל חייבים להבין שפשוט אסור לעצור את הכלכלה. על כל מנהל ומנהלת לחשוב איך להגן על בריאות העובדים, אבל במקביל לחשוב גם כיצד תיראה הכלכלה שלנו ביום שאחרי הקורונה. יש לכך חשיבות ברמה האישית, ברמה הארגונית, וכמובן גם ברמה הלאומית. ארגונים חכמים לא יושבים כיום בחיבוק ידיים ובוכים על המצב, אלא שוברים את הראש ומפתחים פתרונות שיאפשרו להם להמשיך לעבוד, להמשיך לייצר, להמשיך למכור – גם כשהתנאים קשים, ואפילו אם בעתיד יוקשחו מגבלות התנועה בציבור. יש עם מי לעבוד.  תשמרו על הבריאות שלכם ושל עובדכם אבל במקביל שמרו את הבריאות של המשק.

נחישות ויצירתיות. זו מילת המפתח שלי לניהול בעיתות משבר

כל מנהל בכל ארגון יכול וצריך לבחור – האם להיבהל ולעצור פעילות, ולתרום כך להחלשת הכלכלה – או להצטרף אליי ולעובדי אדם מילא, ולעוד מאות ארגונים ישראלים אחרים שמגלים נחישות, יצירתיות ואחריות – וממשיכים קדימה בכל הכוח, תוך חיזוק הכלכלה של כולנו. אני בטוח שמי שישמע או יקרא את המילים הללו יעשה את הבחירה הנכונה, ושבסוף כולנו נצא מחוזקים.